Дуу хоолой

Thursday, July 1, 2010

Хааяа нэг ууна гэнэ үү?


-"Хааяа нэг уудаг аа би" гэж бахархах эсвэл өөрийгөө зөвтгөхийн дундуур хэлдэг хүмүүс их бий.


-Энэ бол архинд донтолтын 1-р шат хэтрээд явж байна аа гэвэл та гайхаж байна уу?
Шалтаглан уух гэдэг бол эхлэл. Баярын өдөр, төрсөн өдөр, амралтын өдөр тэгээд шинэ гутал авсан өдөр болж хувирна. Гэхдээ тэр ажил, амьдралаа амжуулаад явж чадах нь элбэг.

-Харин 2-р үе шатанд орсон хүн өөрийгөө архи их даадаг гэж бардана. Нөхөд нь түүнийг хөөргөнө. Шараа тайлж байж бие нь тавирдаг болно гэнэ. Маргааш ажлын өдөр байх хамаагүй болж архидаж л байвал боллоо. Гэр бүл нь үргэлжийн хэрүүлтэй, ажил дээрээ нэр хүндээ алдаж эхэлнэ.

-3-р шатанд өөрийн ёс суртахуунаа хөлөндөө гишгэнэ. Тэр архи уухын тулд худлаа ярьж, хулгай хийхэд ч бэлэн. Нөгөө их архи даадаг баатар байхаа больж "үнэрлээд" л согтддог болно. Тэр 1, 2-р шатанд өөртөө арчаатай байсаан. Харин одоо бол тэр толинд ч харахгүй. Ингээд нийгмээс тэр өөрийгөө улам бүр тусгаарлан, эрчимтэй уруудаж эхлэх нь...

-Би залуу хүн. Миний эргэн тойронд дээрх асуудал олонтаа тохиолдоно. Монгол улс нэг хүнд ноогдох спиртын тоогоор толгой цохиж явна. Гэтэл манай орон бол хүүхэд-залуучуудын орон. Хэдэн жилийн дараа энэ хэрэг явдал ямар араатан эсвэл урод (гажиг гэх юм уу даа) болог гарч ирэхийг бид мэдэхгүй. Би олон зүйл нуршихыг хүсэхгүй байна. Шинжлэх ухаанчаар зөв ойлголт залуустаа хүргэмээр санагдлаа:




Архины хамаарлын хам шинж бол танин мэдэхүй, зан төрх ба сэтгэл
зүйн шинж тэмдгүүдийн нийлбэр юм.

Архины хамаарлын хам шинжийн
оношийг дараах шинж тэмдгүүд
амьдралын турш буюу сүүлийн 12
сарын хугацаанд гурваас доошгүй
илэрсэн тохиолдолд оношилно.

Үүнд:

• Архийг хэрэглэх хүчтэй дур хүсэл гарах

• Өвчтөний зүгээс архины хэрэглээнд хяналт тавьж чадахгүй болох

• Архийг хэрэглэж байгаад зогсоох эсвэл багасгасан тохиолдолд сэтгэлзүйн таагүй
байдал орох, шарталтын үед үүнээс гарахын тулд архийг хэрэглэх

• Архи даах чадвар ихсэх (согтохын тулд урьд ууж байсан хэмжээнээс илүү хэмжээгээр
архийг хэрэглэх)

• Архины хэрэглээнээс болж амьдралын бусад зүйлд идэвхи
сонирхолгүй болох

• Хор хөнөөлийг үл тоомсорлож архийг үргэжлүүлэн хэрэглэх

-Бас нэг миний эгдүүцдэг сэдэв байна. "Би архи уудаггүй ээ, пиво л уудаг." Эсвэл "Өө би архи, пиво ооогт уудаггүй, харин Cocktail л уудаг."

Гэтэл дээрх олон янзын, хэлбэр дүрсээ өөрчилж хуурсан "архи" бүгдээрээ л архичин болгож чадна. Магадгүй надтай санал нийлэхгүй, амьдралыг алкогольный зүйлгүйгээр төсөөлж чадахгүй нэгэн байж болох юм. "СТАНДАРТ УУЛТ" гэж нэг ойлголт байдаг. Би доор орууллаа. Харин энэ манай орны сэтгэхүйд таарах нь юу л бол гэж бодогддог. Үнэхээр соёлтой хэрэглээ гэдэг зүйлийг дан ганц архи ч биш хоол хүнсэндээ ч бид бодолцдог болсны дараа энэ асуудал яригдах хэрэгтэй байх. Миний блогт зочлогсод арай оюунлаг хүмүүс гэж найдаад, мэдээллийн чанартай орууллаа.

No comments:

Post a Comment